Chcemy budować terminal chemiczny na terenach w pobliżu Naftoportu - poinformował czwartek prezes PERN Mirosław Skowron. Dodał, że trzeba uporządkować kwestię tego, co kto ma robić jeśli chodzi o terminale morskie, za co każda ze spółek Skarbu Państwa powinna odpowiadać.
Blisko 150 przedstawicieli, reprezentujących prawie 100 firm, wzięło udział w zorganizowanym w piątek przez PERN "Dniu Wykonawcy", czyli spotkaniu dla podmiotów zainteresowanych współpracą z tą spółką. Jak podał PERN, w 2024 r. planuje około 400 nowych nowych zadań inwestycyjnych i remontowych.
Nowe zbiorniki na olej napędowy trafiły do eksploatacji w Rejowcu, Dębogórzu, Nowej Wsi Wielkiej i Boronowie. Pojemności PERN na paliwa zwiększyły się o ćwierć miliona metrów sześciennych - poinformował PERN.
W Rzeszowie w Centrum Konferencyjnym Politechniki Rzeszowskiej odbyła się VIII Konferencja „Bezpieczeństwo energetyczne – filary i perspektywa rozwoju”. Uczestniczyło w niej kilkaset osób nie tylko Polski, ale także z Ukrainy, Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej. Obecni byli przedstawiciele czołowych firm energetycznych, reprezentanci rządu i samorządu, eksperci branżowi i naukowcy z różnych ośrodków.
Służby techniczne PERN będą obsługiwać serwisowo elementy instalacji morskiego terminalu Naftoportu. Dzięki temu obie spółki zwiększą bezpieczeństwo technologiczne kluczowych dla Polski przeładunków ropy naftowej i paliw - podał w poniedziałek PERN, do którego grupy kapitałowej należy Naftoport.
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie PERN odwołało w poniedziałek wiceprezesa spółki Pawła Stańczyka i jednocześnie powołało na to stanowisko Sebastiana Bojemskiego, który obejmie nową funkcję 1 sierpnia, podał w komunikacie PERN.
Wspólne prace badawczo-rozwojowe, realizację specjalistycznych ekspertyz, a także praktyki i staże studenckie przewiduje umowa, którą PERN, zarządzający na terenie całego kraju rurociągami i bazami surowcowymi oraz paliw, zawarł z filią Politechniki Warszawskiej w Płocku (Mazowieckie).
W pierwszym półroczu Naftoport z Grupy PERN przeładował prawie 18 mln ton ropy naftowej i paliw, o dwie trzecie więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W ciągu sześciu miesięcy tego roku zawinęły tam 222 tankowce. W tym samym czasie w roku ubiegłym były to 163 statki - podał PERN.
Pierwszy kwartał 2023 roku okazał się dla Naftoportu o wiele lepszym, niż ubiegłoroczny. Spółka obsłużyła 110 statków, co oznacza 30 proc. wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem w 2022 roku. Aż 50 proc. wzrost odnotowała również baza paliw w Dębogórzu, gdyż w I kwartale 2023 roku przyjęła aż 24 tankowce.
Strategiczne inwestycje PERN w nowe zbiorniki na ropę naftową i paliwa oraz nowe rurociągi przesyłowe stały się fundamentem bezpieczeństwa energetycznego Polski. To kluczowy czynnik zwłaszcza po wybuchu wojny w Ukrainie. Infrastruktura krytyczna PERN pozwala Polsce w skuteczny sposób dywersyfikować dostawy surowca i paliw. Pozwala także na wsparcie zarówno niemieckich jak i ukraińskich podmiotów w zakresie morskich dostaw tych nośników energii.
Po modernizacji nabrzeże Chorzowskie gotowe do pracy
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie